• Nowy rok szkolny tuż, tuż...

28.08.2023

4 września początek nowego roku szkolnego

2023/24

zapoznaj się z
            HARMONOGRAMEM

Kolejne informacje związane z organizacją roku szkolnego będę ukazywać się w zakładce
            KOMUNIKATY

Informujemy, że wszelkie zmiany deklaracji na lekcje nieobowiązkowe
            (religia, etyka, wychowanie do życia w rodzinie)
            należy dokonać w pierwszym tygodniu roku szkolnego!

Ponadto informujemy:
            Dzieci, które będą korzystać ze stołówki szkolnej prosimy o zgłoszenie się do dnia 05.09.2023 r.
            Koszt obiadu od 01.09.2023 r. to 6 zł.
            Obiady będą wydawane od 06.09.2023 r.

• Na naszej półkolonii było odjazdowo i wystrzałowo…

16.08.2023

W tym roku półkolonie letnie zorganizowane przez naszą Szkołę były pod hasłem „Jedzie pociąg z daleka…”. Trwały one od 24 lipca do 4 sierpnia 2023 roku, a uczestniczyło w nich ponad 60 uczniów naszej szkoły.

Celem naszych wypraw było poznanie historii kolejnictwa na terenie Gminy Przemęt, parowozowni w Wolsztynie i odwiedzenie kilku miejsc związanych w jakikolwiek sposób z kolejami i podróżowaniem. Na początku wypoczynku został również ogłoszony konkurs na najciekawszy „Dziennik podróży”. Półkolonie rozpoczęliśmy od wizyty w Parowozowni Wolsztyn, gdzie przewodnik opowiedział nam historię i pokazał lokomotywy parowe oraz zwiedziliśmy muzeum z ciekawymi eksponatami związanymi z kolejnictwem. Potem udaliśmy się na zajęcia rekreacyjne do Fala Parku.

Następnego dnia pojechaliśmy do Poznania, gdzie na Malcie jeździliśmy kolejką wysokogórską oraz zjeżdżaliśmy na letnim torze saneczkowym. Następnie kolejką wąskotorową o nazwie Maltanka przejechaliśmy stacje Ptyś i Balbinka i wysiedliśmy przy poznańskim ZOO. Po długim spacerze między wybiegami zwierząt, dotarliśmy na pokaz karmienia żyraf. Było to bardzo interesujące.

Kolejny dzień spędziliśmy na gminnej plaży w Osłoninie, gdzie po spotkaniu z ratownikami, co odważniejsi wykąpali się, a inni bawili się na placu zabaw.

W czwartek 27 lipca pojechaliśmy do Śmigla, gdzie kolejką wąskotorową udaliśmy się do Starego Bojanowa, a potem każdy przejechał się drezyną. Na koniec smażyliśmy kiełbaski i odbyły się zabawy z animatorkami.

Następnego dnia pojechaliśmy na wycieczkę do Bożejewiczek k/Żnina do miasteczka westernowego Silverado City. Tam właśnie było wystrzałowo i odjazdowo. Na parkingu czekała na nas kolorowa kolejka, która w towarzystwie szeryfa i pewnego więźnia, przewiozła nas do miasteczka. Jednak po drodze koledzy chcieli odbić „rabusia” i wybuchła strzelanina. Dzielny szeryf opanował cała sytuację i szczęśliwie dotarliśmy do miasta, gdzie nie brakowało atrakcji. Były pokazy tańca z rewolwerami i country, zaganianie bydła, taniec jednorożca i pokazy rzucania lassem. Każdy mógł spróbować strzelania z łuku, rzucania toporkiem, dojenia krowy i jazdy na sztucznym byku. Wielkim zainteresowaniem cieszyło się poszukiwanie złota, bo każdy miał szanse znaleźć skarb, który mógł zabrać do domu. Odbyło się też przedstawienie „Napad na bank” w humorystycznej wersji dla dzieci. Jest to ciekawe miejsce na weekendowy wypad rodzinny.

W poniedziałek 31 lipca mali podróżnicy wyjechali do Wrocławia, gdzie w Hydropolis dowiedzieli się, jak woda krąży w przyrodzie, jak bada się podwodne głębiny oraz jakie stworzenia tam żyją. Stamtąd udaliśmy się do Sky Tower. To najwyższy wieżowiec we Wrocławiu, ma on 212 metrów i 51 pięter. Windą wjechaliśmy na 49 piętro, gdzie znajduje się punkt widokowy, tam mogliśmy podziwiać panoramę Wrocławia. Następnie obejrzeliśmy przepiękną makietę kolejnictwa pod nazwą Kolejkowo oraz wystawę „Piaskowe miasto” – budowle wyrzeźbione w piasku oraz plażę z parasolkami, leżakami itp. Tam również uczestnicy mieli warsztaty, na których wykonali kamieniczki z papieru.

Następnego dnia spotkaliśmy się na stacji PKP w Nowej Wsi, gdzie czekał na nas pan Wójt Janusz Frąckowiak i opowiedział nam o powstaniu kolei w Nowej Wsi i budowie kolejnych stacji na terenie naszej gminy. Potem wszyscy wsiedliśmy do pociągu i mijając stacje w Perkowie, Błotnicy, Starkowie i Boszkowie dotarliśmy do Włoszakowic, gdzie odwiedziliśmy mini ZOO, pospacerowaliśmy w parku i wokół pałacu Sułkowskich. Potem wróciliśmy do Moch, gdzie w hali sportowej odbyły się zajęcia rekreacyjne.

W środę 2 sierpnia udaliśmy się do Puszczykowa do Muzeum Pracowni Arkadego Fiedlera – pisarza i podróżnika. Tam obejrzeliśmy wiele eksponatów z podróży, zwiedziliśmy replikę statku Krzysztofa Kolumba „Santa Maria” i odpoczęliśmy w tajemniczej piramidzie. Podziwialiśmy też salę poświęconą polskim lotnikom z Dywizjonu 303.

Kolejnego dnia poskakaliśmy na trampolinach w Lesznie i obejrzeliśmy film pt. ”Lassie. Nowe przygody”.

W ostatnim dniu wypoczynku - 4 sierpnia - odbyła się olimpiada sportowa oraz rozstrzygnięcie konkursu na najciekawszy dziennik podróży. Zwycięzcy otrzymali nagrody, za które dziękujemy Gminie Przemęt. W tym dniu odwiedził nas pan Wójt Janusz Frąckowiak, który pogratulował organizatorom tej wspaniałej inicjatywy, jaką jest półkolonia oraz podziękował wszystkim wolontariuszom.

Dyrektor Szkoły p. Małgorzata Zielińska podziękowała panu wójtowi za wsparcie finansowe półkolonii, a nauczycielom za opiekę nad dziećmi. W tym roku półkolonistami opiekowali się następujący nauczyciele: Joanna Koziołek, Barbara Utrata, Mariola Prządka, Małgorzata Zielińska, Marta Plenzler, Renata Patalas, Julia Patalas, Anna Kruk, Adela Piosik, Katarzyna Filipek, Anna Kruk, Renata i Jerzy Bortniak oraz p. Małgorzata Marciniak

Panu Grzesiowi Nowackiemu dziękujemy za bezpieczną jazdę, cierpliwość i wyrozumiałość.

Rodzice i dzieci podziękowali wychowawcom oraz władzom Gminy Przemęt za przychylność oraz duże wsparcie finansowe wypoczynku letniego dla dzieci. Półkolonie minęły, ale wspomnienia zostaną na długo w pamięci.

Kierownik półkolonii Elżbieta Wita

i... nie tylko

• Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Mochach
        • i fax: 65 54 90 023
        • ul.Szkolna 7 .......................................................................... Mała szkoła: ...................................................... ul. Wolsztyńska 4................................................ 661 555 667........................................................ 64-234 Przemęt Mochy Poland
        • dyrektor@spmochy.pl - tel. - 607922496 vdyrektor@spmochy.pl - tel. - 665783605 pedagog@spmochy.pl - tel. - 607368162 ksiegowosc@spmochy.pl - tel. - 65 5490023 wewn. 13